28 Aralık 2010 Salı

Fikri Mühim İnsanlar !



Womm(Word of mouth marketing)"Ağızdan ağıza pazarlama " tüketicinin bir marka,ürün,servis,şirket hakkında çevresindeki(aile,arkadaş,iş arkadaşı vs.)kişilerle konuşması olarak özetlenebilir. Reklam ve ve tanıtımda, kitlesel mecraların kan kaybetmesi sonucu hayat bulan etkili bir pazarlama stratejisidir. "Tavsiye" yeni bir kavram olmamakla birlikte "ağızdan ağıza pazarlama ", şirketlerin, tüketicinin dokusunda olan bu gerçeği bir pazarlama aracı olarak nasıl kullanabileceklerini öğrenmelerini gerektirir. Dürüst, şeffaf ve karşılıklı iletişime dayanıyor olması ağızdan ağıza pazarlamanın en önemli özelliğidir.



Şimdi sizlere internet üzerinden Womm yapan bir siteyle tanıştıracağım. Fikrimühim.com.


Türkiye'nin ilk ve tek ağızdan ağıza pazarlama hareketi ...Ben aktif olarak bir fikrimühim kullanıcısıyım.


Kısaca özetlemek gerekirse üyelik yolu ile tüketiciler ile markalar arasında bağlantı kurarak ürünlerin denenmesini ve deneyen kişilerin çevresindeki insanlara aktarmasını sağlayarak raporlamanızı istiyor. Düzenli olarak markalar hakkında veya tüketim alışkanlıkları hakkında anketler yapıyor.Bunun dışında piyasaya çıkmamış olan ürünleri eğer isterseniz kapınıza teslim ederek (ücretsiz) bir şekilde denemenizi sağlıyor.Örnek vermek gerekirse en son katıldığım kampanyaya Vaseline ile cildinizin doğal mucizesini koruyun!

Yeni vücut losyonlarını kullanarak ; tamamen sizin istekliliğiniz, yaratıcılığınız ve yeteneğiniz doğrultusunda ağızdan ağıza aktivite ile özel bir çaba sarfetmeden , günlük yaşamınızı devam ettirirken kendinizi Vaseline'den bahsederken bulacaksınız ! En iyi ağızdan ağıza aktivite mutlaka dürüst ve samimi olmalıdır.
Bu sayede bende Vaseline'nin hikayesini öğrendim ve çok ilgimi çekti.


Vaseline'nin Hikayesi

Robert Chesebrough 1859' da Amerika'nın en köklü, varlıklı, eğitimli ailelerinden birinin oğlu olarak Kimya Mühendisliği eğitimi aldı. Petrol kuyularında kimyager olarak çalıştı.Pennsylvania'ya doğru yola çıktı , amacı petrol kuyularına yatırım yapmaktı.Ancak oraya vardığında Chesebrough için bambaşka bir gelecek şekillenmeye başladı.

İşçilerin balsam diye tarif ettiği ve sondaj aletlerinde kullanılan yapışkan maddenin aynı zamanda işçilerin botlarına da yapıştığı için yavaş çalışmalarına neden olduğunu farketti.Fakat sebep olduğu bu soruna rağmen, bu madde aynı zamanda petrol işçilerinin vücutlarında oluşan yara,yanık ve kesiklere sürüldüğünde hem daha kısa sürede iyileşmelerini sağlıyor hemde havayla temasını engelleyip onları tedavi ediyordu.Bunun üzerine Chesebrough balsamdan bir miktar laboratuvarına götürüp üzerinde aylarca yaptığı testler sonucunda yüzde yüz doğal ve cildin mucizesini koruyan bir ürün keşfetti.



Chesebrough o dönem koşullarını düşünerek bu ürünü insanlara nasıl ulaştıracağını düşünmeye başladı ve at arabasına yüklediği ücretsiz Vaseline numunelerini bütün New York eyaletinde dağıttı. Sonraki 6 ay içinde 12 ayrı satış ekibini kurdu. Vaseline markasının doğuşu böylelikle başlamış oldu. 1880 yılıyla birlikle Vaseline'nin popülaritesi gözle görülür bir artış göstermeye başladı.

Anneler yeni doğan çocuklarının pişiklerini iyileştirmek için kullanırken, çalışma koşullarında soğuğa maruz kalanlar ciltlerini nemlendirmek ve rahatlamak için kullandılar.

Kuzey kutbuna ilk gezisini düzenleyen komutan Robert Peary donmamak için yanına bir kavanoz Vaseline aldı.

İlk başta Vaseline tıbbi bir ürün olarak yara ve kesikleri iyileştirmede kullanılmak için geliştirilmiş olsa da kısa zamanda iyileştirici etkisi daha geniş alanlara yayıldı.

Çatlamış cilt ve dudakların bakımında kullanıldığı gibi dizanteri ve diğer hastalıklar, ağrılarda , kesiklerde, cilt hastalıklarında , romatizmada, basurda şişiklerde, güneş yanıklarında ve aynı zamanda ağız yoluyla alındığında soğuk algınlığında, öksürükte, boğaz şişliğinde difteride ve dizanteride iyileştirici etkileri olduğu konusunda çalışmalar yapıldı.



Kullanım alanlarının çokluğu iyileştirici unsuru sayesinde Vaseline çok sevilen ve gücenilen bir aile markası haline geldi.


1974 yılında Amerika'da her bir dakikada bir kavanoz Vaselien satıldı. 1929 itibariyle Vaseline İngiltere'de ki evlerin %75'ine girmeyi başardı. 2005'te her 39 dakikada, bir küvet dolusu Vaseline dünyanın herhangibir yerinde satıldı. Her yıl 15 milyon kavanozun üzerinde Vaseline üretildi. Vaseline, şimdi en yeni ürünleriyle bir kez daha Türkiye'deki hanımların karşısında!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder