3 Ocak 2011 Pazartesi

Boyayayım abi...

Eskişehir de evime gitmek için adalar parkından geçiyordum. Orda duran müşteri bekleyen boyacı çocuklar var. Boyacılardan bir tanesi meşhur tabirleriyle “boyayayım abı” dedi. Teşekkür ettim yoluma devam ettim arkamdan tekrar geldi “abi sigaran varsa bari bir sigara ver…” bir tane sigara uzattım verdim, ama kurtulmak ne mümkün. Bana teşekkür etmek için bedava boyayım abi dedi. Hayır, teşekkür ederim dedim çok ısrar edince bide bedava olunca tamam dedim. Boyacı başladı işine o esnada herkesin bildiği muhabbetler dönüyor tabi abi nerelisin? nerede okuyorsun? gibi hiç tanımadığınız biriyle ayaküstü konuşulacak en samimi sohbet… Şimdi gelelim olayın koptuğu yere boyacının işi bitti ve bende gayri ihtiyari bir şekilde kolay gelsin dedim ve gitmek üzereydim ki boyacı çocuk benden para istedi “ hayırdır ne parası” dedim. Çocuk “ abi ben senden boya parası istemiyorum boya benden olsun senden emeğimin ücretini istiyorum” dedi. Şaşırdım ama boyacının bu taktiği hoşuma da gitti. Bedava deyip sonradan parasını alıyor. Aslında olaya bizim gözümüzle bakarsanız çok güzel bir pazarlama örneği her şey dükkân açmakla bitmiyor ya da boya kutusunu alıp her geçene boyayım abi demek yetmiyor. Müşteri kazanmak için farklı pazarlama taktikleri yapmak gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder